Zimní soustředění "CÉČKA" Bedřichov 19.1.-22.1.2017

Soustředění Céčko Roudnice

19.1. – 22.1. 2017

Bedřichov Chalupa „ U Trompetra “

Je čtvrteční odpoledne kolem půl páté, a i když se den polehounku začíná prodlužovat, tak už je docela tma.  Před roudnickým obchodem už netrpělivě přešlapuje hlouček sportovních nadšenců. Čekají na jednoho opozdilce – na mou maličkost. Jak už to bývá, když člověk nejvíce potřebuje být včas doma, tak je  práce nad hlavu. Konečně jsem dorazil i já, naložili jsme zbytek batožiny a proviantu a vyrazili do míst, na která se těšíme celý rok – do „ Béďova “. Letos jsme jeli v rekordním počtu 17 lidí, své premiéry si odbyli Míra Koudelka, Ponožka a Messi.

I když letošní zima byla ta pravá ladovská a sněhem byly pokryty i zdejší pláně, s teplotami hluboko pod nulou ( hoteliér Jirka by mohl mluvit, na poslední chvíli jel vyměnit zamrzlý sud piva ) , tak prostě Béďov je Béďov, se svou atmosférou a svým kouzlem.

V Hořicích tradiční zastávka na benzince, káva, pivko, cigárko. Naskákat do aut a hurá na chatu. Jelikož před týdnem napadlo v Jizerkách přes půl metru čerstvého sněhu, zvolili jsme raději cestu přes Jablonec, což se nakonec ukázalo jako dobré rozhodnutí. Na chalupě nás čekalo nemilé milé překvapení, a já si vzpomněl na dětská léta ve zdejším regionu. Chceš parkovat ? Tak si odházej sníh, takže rychle pro klíče do hospůdky, probrodit se sněhem, vyndat lopaty, nahodit frézu a rychle upravit parkoviště a odházet zmrzlou hroudu sněhu vyhrnutého silničáři na vrata. To vše pokud možno rychle, abychom auty neblokovali již tak úzkou silnici  do Liberce. Podařilo se a z již zaparkovaných aut jsme vykládali batožinu. Hoteliér Jirka mezitím rozdělal oheň v krbu a narazil soudek piva.

Ubytovali jsme se, vyřídili si vše nutné, doplnili tekutiny a šlo se ke krbu. Zde jsem všechny seznámil se svou představou následujících dnů. Pátek běžky cca 30 km a večer jablonecký bazén, po návratu tatarák a posezení, sobota kdo chce sjezd na Maliníku, ostatní běžky, Prezidentská lehký oběd a odpolko hala fotbálek, večer zpívánky s Pítrsem a Janinou, neděle dopoledne lehký výklus do 15 km nebo procházka, úklid a bohužel odjezd. Program se líbil a tak jsme ho víceméně dodrželi.

Ráno jsme sjeli pro objednané pečivo, tisk a kluci do půjčovny pro běžky, po snídani jsme vyrazili do stopy, vedoucí hned za chalupou. Počasí nám přálo, lidí ještě rozumně, sněhu mraky a stopy upravené, na rozdíl od minulého kalamitního týdne. Naši „ premianti “ byli jako v Jiříkově vidění. Chalupa samý rampouch až na zem, sníh nádherný prašan a teplota lehce pod nulou. Zde bych se zmínil ke každému – Míra dle svých slov po dlouhé době na běžkách, z tohoto výletu čerpal ještě v březnu energii, Ponožka se kousl a dal cestu pro něj vražednou, a Messi- o toho jsem měl největší strach při sjezdu na Kristiánov, už dlouho před tím byl na pokraji zhroucení, ale DAL to. Všichni to DALI. Smekám klobouk.

Odpoledne jsme sjeli na relax do jabloneckého  bazénu a vířivky,  pak  rychle zpátky do chaloupky na kulinářské speciality pánů Míry a Jirky.

Sobotní ráno probíhalo obdobně, dovézt pečivo, snídaně a hurá na lyže, Míra Koudelka, Standa a Petr na sjezdovky, ostatní mimo Messiho a Ponožky na běžky. Bylo jasné slunečné počasí, bohužel i bohudík. Bohudík proto, že to byl den jako z reklamního žurnálu, bohužel proto, že to vytáhlo ven do lyží plno lidí, více či méně zdatných, ostatně včetně naší party. A tak nebyla nouze o karamboly. Některé se podařilo i zachytit „na ostro a z první ruky“ můžete je posoudit v galerii, stejně jako i přípravný aktiv pře samotnou cestou.

Odpoledne jsme se vydali do haly na fotbálek a splnili tak konečně trenérův sen, jet na „soustředění“ a zahrát si i fotbálek. Výsledek mače si již nepamatuji, ale není podstatné, zda vyhrál ten či onen, podstatné je, že jsme si to užili. Po návratu na chalupu již dorazili naši zpěváci. Najedli jsme se a mohli se začít bavit. Zábava gradovala až do chvíle, za kterou se strašně stydím a omlouvám se všem, hlavně však Joskovi Klapkovi, za to, jak jsem k němu byl neurvalý a hnusný, Pepo ještě jednou se omlouvám.

V neděli bylo opět jako ze žurnálu, šli jsme se ještě naposledy protáhnout, někteří na běžky, někteří pěšky. Odpoledne jsme předali klíče a vyrazili domů.

Závěrem mi nezbývá než poděkovat všem účastníkům za příjemně strávený prodloužený víkend. Nejvíce vděku však patří naší osvědčené kulinářské dvojici, Jirkovi a Mirkovi za vynikající jídla po celý náš pobyt. Jídla bylo po celou dobu nadbytek a chvílemi to i zavánělo obžerstvím, a tak jsme se domluvili, že na příští výlet ( 18.1.-21.1.2018 ) bude proviant jen a jen v režii Mirka a Jirky, včetně čtvrteční večeře, aby se předešlo zbytečnému plýtvání potravin.